środa, 9 stycznia 2013




"Trzy główne wytwórnie rozrywkowe w Korei nazywane są "Wielką Trójką". Począwszy od roku 2013 będziemy się rozwijać, aby stać się jeszcze większymi niż one."

Słowa te padły z ust CEO FNC Entertaiment, Han Seong Ho. I wszystko wskazuje na to, że nie są to słowa rzucone na wiatr.

Po wykreowaniu CNBLUE, FTISLAND, Juniel i AOA, FNC Music zatrudniło aktorów Lee Dong Guna i Yoon Jin Seo oraz zmieniło nazwę na FNC Entertainment. To posunięcie odzwierciedliło cel wytwórni, którym jest rozszerzenie działalności, która do tej pory obejmowała tylko k-pop, o inne aspekty koreańskiej kultury. Ich nowa siedziba mieści się w Chung Dam Dong* - jest to budynek złożony w sumie z 7 poziomów, 3 podziemnych i 4 nadziemnych. To symbol energicznego wejścia FNC Entertainment w 2013 rok.

"W tym roku zarówno CNBLUE jak i FTISLAND udadzą się na światową trasę. CNBLUE mieli koncert w Anglii, a FTISLAND zadebiutowali w Europie**. Chcemy to wykorzystać. Będą podróżować po całym świecie, w tym po USA, Europie i Oceanii."

Ostatniego lata CNBLUE i FTISLAND zaprezentowali się Ameryce na wspólnym koncercie w LA. Dla amerykańskiego rynku muzycznego, który utożsamiał k-pop z tańcem było to nowe odkrycie.

"Jednakże wciąż nie jest to gatunek powszechnie akceptowany w Korei. To rozczarowujące, zwłaszcza dla członków zespołu jak i dla mnie. Oczywiście musimy być najpierw pokochani w Korei, zanim staniemy się rozpoznawalni za granicą. Ale prawdą także jest, że aby to osiągnąć będziemy polegać na innych krajach. Dodatkowo k-pop wprowadza świeżość na rynku muzycznym innych państw. Dostrzegłem w tym szansę dla nas. A teraz jestem pewny decyzji o światowych trasach, a nawet i zorganizowania Super Concert."

Aż do zeszłego roku CEO Han naciskał na lokalizację jako na klucz do międzynarodowego sukcesu k-popu. Ale teraz podkreśla "równowagę". To wszystko dlatego, że k-pop ustabilizował się jako marka. Po tym jak BOA i TVXQ wprowadzili k-pop do Japonii na początku 2000 roku (w trakcie swojego pobytu w tym kraju) nadszedł czas na światową gwiazdę PSY'a i zaśpiewanie przez niego po koreańsku "Gangnam Style". A teraz na rozprzestrzenianie k-popu szykują się artyści FNC Entertainment.

"Dzięki YouTube kultura się rozrosła, a sytuacja zmieniła. Ważnym stało się znalezienie równowagi między pokazywaniem unikalności k-popu a umiejscowieniem artystów. Jestem przekonany, że zespoły takie jak CNBLUE czy FTISLAND muszą osiągnąć sukces w kontekście międzynarodowym poprzez tegoroczną światową trasę koncertową, aby dołączyło do nas więcej muzyków."

CEO Han planuje zastosować wobec muzycznej części FNC własną taktykę. Ma przez to na myśli, że skoro stary k-pop zmienił swój styl rozszerzając działalność, to jeden impuls powinien być wystarczający dla nowego k-popu.

"Na chwilę obecną możemy przyciągnąć wystarczającą publiczność na Super Concert gdziekolwiek na świecie. Coraz więcej ludzi kocha koreańską muzykę i artystów. Są gotowi, aby zaakceptować nas takimi, jakimi jesteśmy. Jeżeli ich nie zawiedziemy, k-pop może się rozwinąć. Także członkowie zespołów zawsze powinni ciężko pracować nad swoim udoskonaleniem."

CEO Han jest muzykiem, który występował jako wokalista szkolnego zespołu. Jako były członek grupy, mający styczność z koncertami od przeszło 20 lat, rozumie swoich artystów lepiej niż ktokolwiek inny.

"Może być różnica między muzyką, jaką chcę grać, a muzyką, jaką grać muszę. Ale kiedy zobaczyłem dzieciaki przychodzące na audycje i grające na instrumentach, nie mogłem się poddać. Jestem pewny, że CNBLUE i FTISLAND są w centrum tych zmian. Dopóki zespół nie zasieje swojej ścieżki do sukcesu, jego muzyka nigdy nie rozkwitnie."

CEO Han planuje rodzinny koncert, który umocniłby unikalność FNC Entertainment. Zamierza on zorganizować takie koncerty w Korei i na całym świecie. Jest zdeterminowany do szerszego pokazania wizerunku 'zespołu muzycznego' i zbudowania fundamentu dla Juniel, AOA i trainee FNC.

"Wielu fanów rozpoznaje nietuzinkowość FNC Entertainment, gdy słyszą CNBLUE, FTISLAND czy Juniel. Może nie są w stanie dokładnie tego wyjaśnić, ale myślą o nas inaczej niż o reszcie artystów. Chcę dać temu wyraz w tym roku. Poprzez rodzinne koncerty mam zamiar obalić twierdzenie, że muzyka zespołów nie jest zróżnicowana oraz ugruntować FNC Entertainment jako markę."

* Chung Dam Dong: jeden z najbardziej wyszukanych obszarów w Seoulu. Jest mekką dla bogatych, wielkich film oraz dla międzynarodowych i krajowych luksusowych butików.

** FTISLAND nie zadebiutowało w Europie...


Źródło: Magazyn Hankook
Tłumaczenie angielskie: DJ.Pri @ tumblr
Tłumaczenie polskie: Vespergold @ cnboicepl

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 CNBLUE Poland -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -